miercuri, 25 august 2010

Au paradis des chats

Stateam pe o banca azi in fata biroului unde o sa-mi petrec secolele tineretii si mi-am adus aminte de primul sarut. Vazusem o pereche de francezi care se sarutau patimas, dar suav la o braserie de pe colt si mi-au reimprospatat memoria. Stiu ca se intampla candva demult, intr-o zi de 26 august. Normal, cu persoana nepotrivita;)) insa n-o sa uit niciodata parfumul de iasomie al sarutului. De atunci cred ca am inceput sa iubesc iasomia. Ce-i drept, iubirile te invata sa iubesti flori. Unele iasomie, altele trandafiri albi... In fine...amintirea primului sarut n-a durat mult.A durat cat sarutul acela probabil pentru ca telefonul, prietenul meu cel mai bun mi-a adus-o pe mama in decor. Si am revenit la realitate.
Da. Am revenit.
Am revenit...acasa. Aici ma simt acasa. Nu ma simt stinghera, nu ma simt pandita la fiecare colt de strada de vecini sau cunostinte care mai de care mai carcotasi. Pot purta palarie, pot purta fuste mini, pot purta colanti sau orice altceva care in Romanica noastra ar parea extravagant sau gen "Uite-o si pe asta!" Pot fuma pe strada dimineata in timp ce ma grabesc spre metrou si sorb dintr-o cafe noisette. Pot sa ma simt singura fara sa ma simt deprimata. Pot sa zambesc fiecarui francez care-l vad in cale si sa nu ma creada vreo sonata. Pot sa imi delectez privirea si uneori garderoba cu "nouvelles collections d'automne", pot sa asist la defilari de moda cand am chef si pot sa ma plimb in fiecare zi pe Champs Elysees si sa nu ma mai plictisesc. Pot sa mananc la acelasi restaurant si sa fiu servita de acelasi chelner zi de zi si de fiecare data sa ma minunez de amabilitatea si gentiletea cu care-mi ureaza sa am o zi buna sau o seara buna...sau orice. Pot totodata sa ma relaxez in fiecare seara cu o plimbare pana la Tour Eiffel, sa-l vad, sa-l salut si apoi sa ma intorc in casuta mea, sa-mi deschid calculatorul si sa rererevizionez episoadele Dr. House in compania dragei mele petite Vache.
Si mai pot sa ma bucur in fiecare clipa de obsesia mea pentru limba franceza care-mi rasuna in urechi 24 din 24 si pe care o adopt cu neasemuita placere oriunde si oricand.
Je me sens bien la ou je ne suis pas...

Un comentariu:

DeeDee spunea...

pupaturi din eurajoki. sper ca de aici sa mearga sa trimit commenturi. uuuuu :*:*:*:*