marți, 18 ianuarie 2011

...pour la liberte de l'art




Dupa un weekend destul de monoton, mi-am inaugurat astazi noii pantofiori cutreierand strazile Parisului meu drag. De data asta insa am avut un itinerariu mai precis ca de obicei: the same old Sephora pentru urgente cosmetice si un lac de unghii numai bun pentru noul sezon, Yves Rocher pentru laptele meu de corp cu aroma de vanilie, Starbucks-partenerul ideal pentru nicotina trasa-n piept pe Champs Elysees si nu in ultimul rand Le Petit Palais- resedinta artei pure pariziene.
In calitate de "etudiante en tourisme" ma mandresc cu un badge "Centre des monuments nationaux" care-mi permite sa vizitez, bineinteles in scop stiintific, asa-zis de cercetare, orice monument de pe teritoriul frantuzesc, sa am parte de invitatii la tot ce tine de expozitii de arta si restul tacamului...pe gratis. Avand in vedere ca saptamana asta e extrem de lejera si n-am prea multe activitati pe cap, mi-am pus in gand sa ma culturalizez putin.
In concluzie,am petrecut azi 4 ore colindand galeriile Petit Palaisului si holbandu-ma la peste 100 de fotografii alb-negru. Fascinant,ce-i drept. M-am bucurat ca nu eram singura ciudata care face asta intr-o zi de marti: mai erau paznicii, ghidul, cativa tipi cu ochelari scoliti pe la vreo Academie des Arts sau Ecole des Beaux Arts,o mana de asiatici care se vedea ca au ajuns acolo din pura intamplare, bunici si bunicute de origine evreiasca si nu in ultimul rand, 3 cupluri care m-au impresionat in sensul cat se poate de bun al cuvantului. Dragostea si arta fotografica merg mana-n mana in tinutul asta napoleonian...
Pana la noi experiente culturale, imi permit sa va impartasesc cateva fotografii si un filmulet cu o mica prezentare a expozitiei care mi-a placut mie mai mult.
Regalez-vous de l'art!



Pierre et Alexandra Boulat pour la liberté de la presse
envoyé par mairiedeparis. - Regardez plus de courts métrages.

Niciun comentariu: