marți, 25 ianuarie 2011

Vie etudiante, rock et tourisme

Vivre, c'est agir!



Fiecare etapa importanta a demersului meu intelectual mi-a oferit drept bonus acorduri de chitara. In liceu, il aveam pe Tabus, la Unibuc Jimi Hendrix al nostru era Ciocanel, iar la IST am dat peste Mr. C..ent. 3 artisti desavarsiti ale caror acorduri de chitara o sa-si regaseasca mereu ecoul in inima mea. Chitara,ce-i drept,e arma cea mai sexy pe care o poate poseda un barbat...in viziunea mea.
Ei bine, azi o sa va vorbesc despre ultimul chitarist mentionat mai sus. Cine e? E proful meu de eco-droit. Un individ inteligent,sarmant,cool din toate punctele de vedere,varianta frantuzeasca a lui Dr. House mai precis. Primul nostru contact a fost la o tigara in prima mea zi de scoala la IST. Parea destul de tinerel si initial am crezut ca e si el unul dintre studenti. Am fost placut surprinsa sa il vad a doua zi intrand pe usa amfiteatrului si postandu-se la catedra. Atitudine profesionala in cadrul orelor de curs, inclinatii artistice in viata extra-curriculara si un prieten bun qui aime bien te raconter sa vie autour d'un verre de whiskey...E primul francez pe care il cunosc caruia nu-i plac francezii, caruia ii lipseste cu desavarsire accentul gay frantuzesc cand vorbeste in engleza sau in germana, caruia imi permit sa-i desenez sad smileys pe foaia de examen in cazul in care nu-s prea mandra de ceea ce am facut, caruia ii pasa de ceea ce se intampla in jur si caruia ii face placere sa ia atitudine.
Saptamana asta ne pasa tuturor! Ne-am mobilizat, studenti, profesori si artisti pentru a milita impotriva turismului sexual. Ce-i drept, simt ca am depus mult suflet pentru misiunea asta umanitara. De ce? Pentru ca Romania mea e si ea impanzita de victime ale unor asa zisi turisti consumatori de carne si copilarie fragede.
Fiecare dintre noi am incercat sa dam o mana de ajutor la organizarea unui concert rock sustinut de proful nostru intr-unul din barurile studentesti din Paris. Nimeni nu s-a dat in laturi. Proprietarul barului ne-a inchiriat localul cu cea mai mare placere,for free, Mr. C..ent si-a pus pe tava acordurile de chitara si piesele de pe noul album in schimbul unei sticle de sampanie si a aplauzelor noastre furtunoase iar noi,studentii, ne-am ocupat de campania de mediatizare si de biletele de intrare. O sa strangem cativa euro si o sa-i donam unei asociatii care sprijina victimele turismului sexual din intreaga lume.
Si asta e una din tentativele noastre de a fi mai solidari,mai constienti si mai receptivi la dramele unor copii nevinovati.
1. "Ils profitent d'un voyage à l'étranger pour accomplir leurs fantasmes. On connaît les alibis que donnent ces amateurs de plaisirs exotiques tarifés : " Là-bas, ce n'est pas pareil : ils nous aiment vraiment. " Ou bien : " Chez eux, la sexualité est une chose naturelle. " Et encore : " Grâce à nous, ils mangent à leur faim. " Tristes justifications… surtout lorsque l'on sait que, la plupart du temps, ils ne se soucient pas de savoir si la personne qu'ils s'offrent est majeure ou non, consentante ou pas."
2. "Après l'effondrement du bloc communiste, le trafic d'enfants vers l'Europe de l'Ouest et les États-Unis ne cesse de croître. La paupérisation de l'Europe de l'Est est à l'origine du développement de cette forme de tourisme devenu un moyen de survie en Estonie, Lituanie, Russie, Pologne, Albanie et Roumanie. "
( http://www.routard.com/mag_dossiers/id_dm/6/ordre/2.htm )

Niciun comentariu: