vineri, 28 ianuarie 2011

La roue tourne...vers le foot



Fotbalul...teren arid si in general necunoscut pentru marea majoritate a sexului feminin. Marturisesc ca nici eu nu sunt un fan al acestui sport si nu am reusit niciodata sa ma integrez in universul suporterilor stelisti, dinamovisti s.a.m.d. Pur si simplu, mingea aia nu imi inspira nimic special, la fel cum nici ovatiunile de pe stadion nu ma atrag prea mult. Motiv pentru care, pe vremea cand eram tanara,nebuna si marsaluiam pe teritoriul romanesc nu am facut nici cel mai mic efort sa ajung si eu macar o data pe stadion, sa asist la vreun meci. Cu toate ca meciurile Stelei mi-au procurat nenumarate amintiri fabuloase... Insa in majoritatea timpului jucam rolul celei care-si astepta suporterul stelist sa se intoarca victorios de pe stadion...si indiferent de deznodamantul meciului si de prestatia echipei, un gram de victorie ne revenea noua.
Bon bref, amintiri frumoase, momente furtunoase, tinerete.
Articolul asta nu e dedicat trecutului "meu" fotbalistic, ci din contra, prezentului si viitorului. E vremea sa incep sa fiu recunoscatoare fotbalului. De ce? Pentru ca imi permite sa iau parte la unul dintre cele mai importante evenimente sportive din lume: Le XXXV eme Congres ordinaire de l'UEFA 2011...eveniment care o sa se desfasoare in inima Parisului in luna lui Marte. Inca ma intreb ce o sa caut eu acolo, intr-o lume care mi-e complet necunoscuta. Un raspuns ar fi acela ca o sa-mi fac meseria : guide en tourisme d'affaires.
Misiunea mea: ghidul personal al domnului Mircea Sandu de son arrivee a l'aeroport a Paris jusqu'a son depart le 23 mars. Asadar, timp de 5 zile o sa veghez asupra unui pilon important al fotbalului romanesc. Ceea ce o sa fie putin bizar e faptul ca o sa port uniforma si sigla FFF si o sa fac parte din comisia de intampinare a francezilor.
Inima, sufletul si limba o sa-mi fie "rosu, galben si albastru" pe cand tinuta "bleu marine si alb".
In plus, ziua de nastere o sa mi-o petrec cu membrii FFF, o sa fiu pe aeroport la ora 6 a.m. pregatita pentru simularea marelui eveniment.
Ma simt coplesita de turnura asta neasteptata a vietii mele insa stiu ca nu trebuie sa cedez. Capul sus, privirea inainte, zambetul pregatit pentru un nou pas in cariera in turism si romanca voastra din Paris o sa incerce sa dea tot ce are mai bun...chiar si pentru Federatia Franceza de Fotbal sau Mircea Sandu.
The futur is bright, the futur is french!

Niciun comentariu: