luni, 27 decembrie 2010

cadeaux....

E vremea cadourilor.
Ma gandeam azi in metrou ce mi-as dori cel mai mult…
Zapada. Da. Imi doresc atat de mult zapada de Craciun, zapada de acasa, nametii aia pufosi, bulgari, fulgi din aia mari pe care sa-i urmaresc fascinata de la fereastra de la caldura, cu o ceasca de ceai cald in mana ( nu mi-a placut niciodata ceaiul, dar acum face parte din viata mea frantuzeasca…and i’m getting used to it) et quelques petits gateaux au chocolat 
Ultima data cand a nins in Paris a fost fenomenal. Ieseam din metrou, ma intorceam de la scoala si ningea cu fulgi mari din aia in forma de stelute care se perindau cu sutele prin fata ochilor mei si faceau ca La Grande Arche de la Defense sa fie usor blurry.
In fine, dupa ce am trimis sms-uri cu « Il neige ! » tuturor celor care m-am gandit c-o sa le pese de acest fenomen meteorologic, mi-am dat seama ca pentru parizieni ninsoarea nu e tocmai un motiv de bucurie. In primul rand, nici macar nu stiu cum sa reactioneze in aceste momente. Majoritatea am vazut ca aveau grimasa aia de meprise pe fata(in special sexul slab), genre « Oh,non! Mi se strica brushingul ! ». In plus, odata cu fulgii, umbrelele au invadat strazile. Fulgi+umbrele nu mi se pare o combinatie atat de buna.
In fine, au mai urmat apoi celelalte dezastre naturale : ambuteiaje pe periferic si pe strazile Parisului care au durat chiar zeci de ore, tensiunea si indispozitia tuturor… Tatal meu a ramas blocat timp de 12 ore pe periferic la 60km de Paris datorita soferilor francezi care, intrand in contact cu poleiul si cu ninsoarea au preferat sa-si abandoneze masinile pe autostrada si sa se retraga in vreun hotel din apropiere unde e cald si bine si…nu aluneca. Bizar. Trenuri au fost suprimate.
Pe buzele tuturor era cuvantul « ninsoare » asociat cu « folie » sau « temps de merde ». Ziarele si stirile tv au vuit « La France sous la neige and shit… » dar n-au fost mai mult de 15cm de zapada.
In concluzie, am fost cam singura care sa se bucure de ninsoare. In plus, la unele din mesajele pe care le-am trimis cu « Il neige ! » am primit raspuns « Ici, il neige pas…dsl » deci n-am prea avut cum si cu cine sa-mi impartasesc starea de spirit.
Acum nu mai ninge. Nu cred c-o sa ninga nici de Craciun sau de Anul Nou. O sa fie la fel ca anul trecut aceeasi raceala umeda.
C’est dommage…

Niciun comentariu: